Frustrerad på idioter

Snälla lär er förstå att vägar man väljer har konsekvenser.
Eller rättare sagt, privilegier kommer aldrig ensamma. Säg att du blir känd, men deppar ihop bara för att alla inte tycker om dig. När man går i skolan så finns det alltid folk som snackar skit om en... I SKOLAN. Är man nationell stjärna, så kommer folk i nationen prata skit om en, är man INTERNATIONELL kommer världen prata skit om en. Vissa saker får man ju bara acceptera, skaffa lite skinn på näsan och sluta vara såna idiotiska kommunister. Jag trodde alla visste, kommunistisk rättvisa låter bra i teorin, men funkar aldrig i praktiken (ex. Ryssland). Folk som tror annorlunda borde skaffa sig lite mer innanför pannbenet.
Att tycka något men inte tänka igenom vad man tycker är så fel! Exempel "Wow, titta på mig, jag är så röd, wow, socialdemokraterna ni är bääst". Snälla, är det nån av er som ens vet vad de står för? Åh det är så pinsamt!
Det finns så många som bara tycker saker bara för att alla andra tycker så, därför att det är politiskt korrekt att tycka så, därför att ALLA säger att så ska man tycka.
Någon gång måste jag få möta denna "ALLA". Han verkar veta så mycket, men har sällan rätt.

Kommentarer
Postat av: hannapanna

Men freja hallåå, hur kan du ta upp ryssland som exempel (antar du menar sovjet) under styrning av stalin, som när han fick makt sa fuck it och gick helt ifrån den ursprungliga kommunistiska iden, och lenin. stalin var diktator, inte bra. så blir folk med makt. Att koppla ihop stalin, sovjet med kommunism är ett klassiskt misstag. jag hålle med det du säger om att man ¨måste veta vad det är man håller på och vad man snackar om, men det gäller dig också. jag antar det blir en diskussion nästa reunion :D

2010-07-25 @ 23:54:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0