Image

Vara hipp, modern eller följa strömmen ar alla olika saker som man kopplar till mode, fast olika inriktningar. Så hur man än gör så söker man alltid en image, man är alltid en wannabe och det är omöjligt att vara otrendig. Om man vill vara super-fashion så följer man en ström, oavsett om man är en stureplans-profil eller en söder-böna. Om man vill vara utanför modevärlden och visa att man inte bryr sig om så "ytliga" saker som kläder, så följer man också en trend, trenden att inte bry sig. Det är väldigt intressant, därför att allt som finns idag är inom någon genre modernt, hippt eller inne. Sen kan det anses fult av andra, men det är inte det som är poängen utan vad jag menar är att man kan inte bara för att man har en stil eller en sorts bil eller inredning bojkotta allt som inte är som du tycker om.
Jag skulle väl våga påstå att jag är någonstans mitt emellan. Jag är ytlig, snabb att döma vad jag ser och om jag inte tycker om gillar det kan jag snabbt vara mycket fördomsfull. Å andra sidan kan jag också vara väldigt snabb att ändra uppfattning och erkänna om jag har haft fel, om det gäller ett dåligt första intryck av en person exempelvis.
Samtidigt som det är min åsikt så kan jag ofta känna att jag verkligen inte bryr mig, och ibland får jag en knäpp och kan se ut och säga lite vad som helst, hur knäppt det än är, eller ser ut. Jag är väldigt styrd av mina känslor när det gäller mycket. Inte så logisk i mina handlingar utan gör det som känns bra för stunden. Om det är så bra kan man ju ha delade meningar om.

Det är ganska sjukt att man idag inte kan ställa sig utanför samhällets normer och regler. Idag ska man följa en livsstil fylld av regler om vad som är bra och dåligt eller hur saker "ska" gå till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0